ביטוח תלמידים משרד החינוך

ביטוח תלמידים משרד החינוך

רבים לא תמיד מודעים לכך שתלמידים מבוטחים 24 שעות ביממה, החל מגיל 3, עד גיל 18 או סיום לימודי כיתה י"ב. ביטוח תלמידים משרד החינוך, חל על כלל תלמידי ישראל, והוא מעניק לכל תלמיד כיסוי ביטוחי, המקנה זכאות כספית, במקרים של תאונה הגורמת לתלמיד נזק פיזי או נפשי. במאמר שלהלן, נסביר מהו ביטוח תאונות תלמידים ומה חשוב לדעת עליו.

את כל זאת, נעשה לידיעתכן/ם ונוחיותכן/ם, הגולשות והגולשים, כאשר המאמר שלפניכן/ם אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

ביטוח תאונות תלמידים – כללי:

כל תלמיד במדינת ישראל, החל מגיל 3 (בגני העירייה) עד גיל 18, מבוטח בביטוח תאונות תלמידים. הביטוח מעניק לכל תלמיד כיסוי ביטוחי, דהיינו – עשוי לזכות תלמיד שנפגע, בפיצוי כספי בעת הצורך, כלומר – עקב תאונה. חשוב להעיר כי הפוליסה היא פוליסה סוציאלית, והוא מוענקת לפי חוק לימוד חובה, וחובת הרשות המקומית, לדאוג לביטוח תאונות אישיות. התשלום על הפוליסה, הוא חלק מתשלומי ההורים המשולמים בכל שנה (סכום של כמה עשרות שקלים בשנה).

מה כולל הביטוח?

הביטוח כולל פיצויים במקרים הבאים: מוות, נכות קבועה, נכות זמנית שבגינה תלמיד נעדר בבית הספר, הוצאות רפואיות (עד סכום של 10% מההוצאות). נסביר:

מוות – במקרה שתלמיד נהרג או מת כתוצאה מאירוע תאונתי, אזי הוריו, שהם היורשים, יהיו זכאים לפיצוי חד פעמי של 150,750 ₪. התנאי לכך הוא שהתלמיד אכן נפטר עקב אירוע תאונתי המוגדר בפוליסה. נסביר על כך בחלק הבא.

נכות – נכות היא מגבלה פיזית או נפשית, שנגרמה עקב אירוע תאונתי. למשל – תלמיד שנפצע בידו, ועתה הוא מוגבל בתנועה לתמיד, עשוי להיות זכאי לפיצוי בגין נכות. סכום הפוליסה בסה"כ עומד על 395,000 ₪, כך שאם לתלמיד יש נכות של 5%, הרי שהוא יהיה זכאי לפיצוי של 19,750 ₪.

נכות זמנית – אם תלמיד נפגע באירוע תאונתי, ועקב כך נעדר מבית הספר במשך 55 ימים, הוא יהיה זכאי לפיצוי בסך של 207 ₪ ביום. דהיינו, אם תלמיד נעדר במשך תקופה של 14 ימים בלבד, הוא לא יהיה זכאי לפיצוי. נעיר כי בעבר הפוליסה דרשה מינימום של 90 ימי היעדרות.

החזר הוצאות רפואיות: קיימת בפוליסה זכאות להחזר כספי בגין הוצאות רפואיות, בשיעור של 10% בלבד, ובלבד שלא מדובר בהוצאות המכוסות על ידי קופת חולים, או בהוצאות שנועדו לתשלום על חוות דעת משפטית–רפואית.

נזקי שיניים:

בעבר, הפוליסה כיסתה הוצאות פגיעה בשיניים, אם כי בשיעור מאוד מזערי, של 0.25% בגין שן בעלת אפשרות לשיקום, או 0.2% בגין שן שלא ניתנת לשיקום. מדובר בסכומים של מאות שקלים ולא מעבר לכך. החל משנת 2018, הפוליסה לא כוללת כיסוי בגין נזק לשיניים, אלא מאפשרת טיפול רפואי בקופות ייעודיות.

מהו אירוע תאונתי?

כדי להיות זכאי לפיצויים בפוליסה, יש להיפצע באירוע תאונתי, כפי שהוא מוגדר בפוליסה. אירוע תאונתי בפוליסה מוגדר בתור אירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, הגורם לנזק גופני. הבה נדגים:

תלמיד שמטפס על גדר ונפצע בידו – מוגדר בתור מי שנפגע באירוע תאונתי. תלמיד שהולך ברחוב ונופל בגלל מפגע במדרכה – נפגע באירוע תאונתי, כמוגדר בפוליסה. תלמיד שנפגע עקב הידבקות מקורונה – לא יהיה מכוסה בביטוח תאונות תלמידים, שכן זהו אירוע מחלתי, ולא תאונה עקב אירוע פיזי. דוגמא נוספת, היא מקרה של תלמיד שנפגע בתאונת דרכים. הוא לא יהיה מבוטח בביטוח תלמידים, משום שהוא יוכל לתבוע מכוח חוק ייעודי אחר – נרחיב על כך בחלק הבא.

החריגים בפוליסה:

ישנם מקרים שבהם תלמיד יכול להיפצע, אך לא להיות זכאי לפיצויים מהפוליסה. לדוגמא, אם תלמיד נפגע בתאונת דרכים, או אירוע לאומני, או רעידת אדמה, או תאונת עבודה. בכל המקרים המוזכרים, התלמיד יוכל לתבוע פיצויים מכוח חוקים אחרים, ולכן הוא לא יהיה זכאי לפיצוי מכוח הפוליסה.

למי פונים במקרה של תאונה?

במקרה שתלמיד נפגע בתאונה, חשוב מאוד, קודם כל, לתעד את האירוע מבחינה רפואית, ולשמור את כל התיעוד הרפואי. רצוי לפנות לבית הספר, כדי לקבל אישור על כך שהתלמיד נפגע בבית הספר. כמו כן, יש לפנות אל עורך דין תאונות תלמידים בעל ניסיון.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן